Saturday, October 16, 2010

Jagalah maruahmu

Aku bukan seorang ustaz nak bg ape2 ceramah kat sini,tapi aku ni sgt2 prihatin terhadap nasib wanita2 yang bg aku mmg perlu sangat perhatian.Dimana letaknya maruah wanita kalau bukan kepada ksuciannya,auratnya dan kesopanannya.Walaupon mungkin korang nak gtau aku ni just membebel dalam blog tapi ini hakikat yang kita harus trima yang wanita sekarang mudah sgt terpengaruh ngan budaya2 asing ni..aku x maksudnya semua cuma segelintir(majoriti jugak).Walaupun aku lelaki tapi aku amat sensitive ngan isu2 maruah seorang wanita disebabkan suatu hari nnt aku jugak mungkin beristeri so sebagai lelaki yang mempunyai akal yang waras tentu mahukan wanita yg baek,x lawa xpe janji maruah terjaga.Kepada wanita,korang ingat ngan pkai seksi,buat ape yang pakwe korang nak(mgkin korang nak jugak),berpeluk, n perkara2 seumpamanya korang ingat pakwe korang nak jdkan korang isteri? jauh langit ngan bumi la...dorang kan cari yang baek2 jer..mgkin ader laki terpaksa jd kmbing itam akibat ketelanjuran korang..korang pikir,korang nak ke ANAK/KETURUNAN korang ikut perangai mesra alam korang?Sekali lg aku nak tegaskan maruah/martabat seorang wanita amat tggi nilainya..korang mudah2 bg kat orng yg belum tentu jd suami korang pastu myesal..korang ingat semua tu leh undurkan balik ke??Aku pon x faham..walau ader plajaran Agama kat skolah tp korang tetap lalai..nak salahkan sape ag kalu bukan diri sendiri..hidayah Allah perlu dicari bkn ditunggu..kepada yang terasa dan yang terlanjur tu sila2 la insaf..aku tau aku bkn siapa2 nak nasihat korang tp ni tggungjawab yang Allah amanahkan utk aku sebagai lelaki utk menasihati sesiapa yang lalai..ok sekian yang baik dari Allah,yang kurang dari diri aku..salam

No comments:

Post a Comment