Tuesday, October 19, 2010

Seorang Aku

Hakikat aku seorang manusia,
punyai rasa cemburu,cinta,benci,sedih,
impian yang hampir ku gapai setiap hari,
dipegaruhi rasa yang terus memberi pendorong,
Namun...
Hakikat seorang aku,
punyai banyak kekurangan jika dibandingkan dia,
punyai segala yang jadi impian seorang wanita,
redup hati warna tiada menyerlah,
seperti bulan dilindungi awan yang tebal,
Hakikat seorang aku,
untukku beri secebis cinta padamu,
tebal ombak yang membadai dihadapanku,
bagaimana untuk aku membelah dengan tenaga seorang manusia,
bagaimana lagi untukku tunjukkan padamu jika dia ada disampingmu,
Hakikat seorang aku,
punyai cinta namun tiada kesempatan,
punyai satu jasad,satu nyawa,satu cinta,
sedangkan dia melebihi aku dalam setiap penjuru,
walau aku bergelar kekasihmu,
peranan aku dirampas kerana kekuranganku,
Hakikatnya manusia,
yang baik terserlah didepan mata,
yang buruk tersimpan didalam,
percaya akan kelebihannya,
tiada dapat bandingkan dengan cintaku padamu..

No comments:

Post a Comment