Monday, July 4, 2011

Penantianku

Pertama kali,
cintaku berputik tanpaku sedar,
cinta pandang pertama itu seakan memukau,
salam perkenalan aku ucap padamu,
memulakan bibit manis dalam hidupku,
Penantian semakin hari semakin rumit,
seakan-akan tiada penghujung penantianku,
walau dikau sudah berpunya,
aku terus menunggumu tanpa aku jemu,
dan saat hatimu dikecewakan,
aku masih ada disisimu tanpa harapkan balasan,
memberikanmu semangat dari hari kehari,
cuba membuatmu tersenyum dari saat ke saat,
walaupun aku tahu cintaku bertepuk sebelah tangan,
namun aku tetap dengan pendirianku mencintaimu,
tiadaku hirau kanan,tiada ku hirau kiri,
mencintaimu adalah satu kemanisan bagiku,
namun setelah lamaku menanti,
datang lagi orang yang menyentuh hatimu,
walau satu kelukaan bagiku,
aku menangis,
dada berdebar-debar menahan pedih,
namun tidak mampu aku membuang cintaku ini,
aku pasti akan terus menunggumu,
walau akhir hayatku,
kata-kataku luahan hati,
kerna aku hanya ada satu cinta,
dan mencintaimu adalah satu kebanggaan bagiku,
walaupun dimasa depan engkau bukan lagi milikku,
setelah kehadirannya...
aku redha...
percayalah..
cintaku takkan habis...

No comments:

Post a Comment